منزل مبله شیراز   اجاره سوئیت در شیراز   
بازاريابي درونگرا چيست؟  راديو موزيك راديو موزيك .

راديو موزيك

بازاريابي درونگرا چيست؟

معمولا افرادي كه با دنياي بازاريابي اينترنتي آشنا هستند حتما مي دانند بازاريابي درونگرا چيست؟ راه كارهايي مانند بهينه سازي سايت براي گوگل،ايميل ماركتينگ،بازاريابي شبكه هاي اجتماعي و … . ابزارهايي براي بازاريابي درونگرا يا Inbound Marketing هستند.

بازاريابي درونگرا چيست؟

بازاريابي درونگرا يعني توسط ابزارهاي بازاريابي كه در اختيار داريم بتوانيم بدون اينكه به مخاطب التماس كنيم آن ها را به مشتري تبديل كنيم. اگر بخواهم به گونه ديگري بازاريابي درونگرا را تعريف كنم اين گونه بيان مي كنم كه توليد محتوا مخصوص مخاطبان به گونه اي كه نياز آن ها را بر طرف كند و بتواند از اين طريق آن ها را به سايت شما جذب كند.

 

مهمترين هدف در بازاريابي درون گرا چيست؟

در بازاريابي درونگرا ابتدا بايد محتوا توليد كنيم سپس آن را به گونه هاي مختلف انتشار دهيم. مهمترين هدف در بازاريابي درونگرا به ترتيب جذب مخاطب، تبديل مخاطب به مشتري احتمالي و تبديل مشتري احتمالي به مشتري وفادار و هميشگي است. در بازاريابي درون گرا بايد نرخ تبديل را افزايش دهيم. نرخ تبديل يعني تعداد مخاطباني كه به درخواست شما پاسخ مثبت مي دهند.

 

چگونه از بازاريابي درونگرا استفاده كنيم؟

در بازاريابي درونگرا ابتدا بايد محتوايي هدفمند توليد كنيم كه پاسخگوي نياز هاي اصلي مخاطب يعني همان مشتري بالقوه ما باشد. سپس بايد محتواي توليد شده را به قدري گسترش دهيم كه به راحتي در معرض ديد و دسترس مخاطبان ما قرار گيرد. هرچه بيشتر و هدفمند تر محتوا توليد كنيم بهتر است.

همانطور كه قبلا اشاره كردم در بازاريابي درونگرا مي توانيم از روش هاي مختلف بازاريابي اينترنتي مثل بهينه سازي سايت براي موتورهاي جست و جو، بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي، وبلاگ نويسي و … استفاده كنيم. در واقع ما بايد بدانيم مخاطبان ما ممكن است بيشتر از چه راهي به سايت ما بيايند كه ما از آن روش استفاده كنيم.

توليد محتوا و نشر آن به روش هاي مختلف بايد به روز باشد و مناسب با نياز مخاطب انجام شود.

بازاريابي درونگرا

بازاريابي برون گرا چيست؟

بازاريابي برون گرا همان تبليغات سنتي در بازار فيزيكي است كه اكثر اوقات با هزينه هاي سنگين همراه است. در بازاريابي برون گرا برند ها و شركت ها پيام هاي خود به مخاطبان خود تحميل مي كنند. به عنوان مثال زمان تماشاي يك سريال در تلويزيون ممكن است بين آن آگهي 3 دقيقه اي از تبليغ يك محصول براي شما به نمايش درآيد.

در بازاريابي برون گرا معمولا از ابزارهايي مانند تلويزيون،نمايشگاه ها،بيلبورهاي تبليغاتي داخل شهر و از اين نوع ابزارها استفاده مي شود كه به خاطر هزينه سنگين آن اصلا براي كسب و كار هاي كوچك توصيه نمي شود.

 

چرا بازاريابي درونگرا؟

در جايي كه مخاطبان تلاش مي كنند تا كسب و كار شما را پيدا كنند چرا نبايد از بازاريابي درون گرا استفاده شود؟ به جاي اينكه هزينه هاي سنگين براي تبليغات اينترنتي و بازاريابي برون گرا انجام شود چرا از ابزارهاي رايگان بازاريابي درون گرا مثل مواردي كه در بالا اشاره كردم مثل وبلاگ نويسي و بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي استفاده نشود؟

هزينه هايي كه در بازاريابي درونگرا مي شود بسيار ارزان تر از بازاريابي برون گرا است. به عنوان مثال شما مي توانيد بدون هيچ هزينه اي پيج خود را در اينستاگرام راه اندازي كنيد و با استراتژي هاي بازاريابي در اينستاگرام كسب و كار خود را رونق دهيد. يا اينكه براي راه اندازي يك وب سايت به راحتي و با كمترين هزينه مي توانيد توسط سايت ساز رايگان وردپرس، وب سايت خود را راه اندازي كنيد. توسط محصول طراحي سايت بدون كد نويسي اين امر امكان پذير است.

بهتون پيشنهاد مي كنم مقاله بازاريابي چريكي چيست؟ رو هم بخوانيد

به بازاريابي درونگرا بازاريابي رباشي يا جاذبه اي هم مي گويند. شما با محتوايي كه در وب سايت خود ارائه مي كنيد مي توانيد مخاطب را به دنبال كسب و كارخود بكشانيد. به جاي اينكه پيامتان در جاي شلوغ و بين جمعي ناشناخته به افراد تحميل كنيد، با اين روش مي توانيد مثل آهنربا مشتريان را به سايت خود جذب كنيد.

 

سخن آخر اين است كه در اين مقاله سعي كردم شما را تنها با بازاريابي درونگرا آشنا كنم. بازاريابي درونگرا همان روش هاي مختلف بازاريابي اينترنتي است. بازاريابي درون گرا يا Inbound Marketing مناسب براي كسب و كارهاي كوچك اينترنتي است. بهتون پيشنهاد مي كنم قبل از اينكه بخواهيد هزينه هاي سنگيني براي رونق در كسب و كار اينترنتي خود پرداخت كنيد كمي به بازاريابي درونگرا فكر كنيد

 منبع » هميار وب


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۵۱:۱۰ توسط:رضا موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :